Tuesday, October 29, 2013

GYM MATTER


After a year of full gymnastics-lack, last month , after noticing some inexorable sign of structural failure in my body, I decided that, yes, the fateful moment to convert myself to the gym had arrived. Well, let's begin this chapter by specifying that I am not one of those girls who love to be seen in public while : A) sweat 2 ) making unnatural acts moving back and forth as heavy equipment. Add to this the detail, not  irrelevant for a fashion addicted like me, that every time my feet cross the threshold of this hellish place the only thing that I want to wear is a shapeless T-shirt that doesn't reveal my sweaty body to prying eyes. Yes, that's right, I do NOT show sexy combos à la Jane Fonda, never. I do not shroud myself to the point to prevent fluid movements but at the same time I do not even try to put myself out in a moment of my day when I do not feel self confident and " right." Anyway, the gym is giving me a whole new fitness and a healthiest condition so I will continue to attend even trying to blend in among the crowd as a gecko on a wall, trying to wear something nicer than my old Hard Rock Café t-shirt. About this argument,  take a look to what I found while snooping on Stella's online store... Not so bad right?

Dopo un anno di completa nullafacenza ginnica, il mese scorso, dopo aver notato qualche inesorabile segno di cedimento strutturale, ho deciso che, sì, era arrivato il fatidico momento di convertirmi a sua signora palestra. Cominciamo l'argomento specificando che io non sono una di quelle ragazze che adorano mostrarsi in pubblico mentre: A) sudano 2) stanno compiendo atti innaturali come spostare avanti e indietro attrezzi infernali e pesantissimi. Aggiungete a tutto questo il dettaglio, non del tutto irrilevante per una patita di moda come me, che ogni volta che i miei piedini varcano la soglia di questo luogo infernale l'unica cosa che ho voglia di indossare è un maglietta informe che non sveli neppure per sbaglio il mio corpo sudaticcio ad occhi indiscreti. Sì, avete capito bene, io NON sfoggio mai, mie, mai tenute attillate e sexy alla Jane Fonda. Intendiamoci, non mi ingoffo sino al punto ma di impedire movimenti fluidi ma allo stesso tempo non cerco neppure di mettermi in evidenza in un momento della mia giornata in cui non mi sento ne sicura di me ne tanto meno "a posto". Detto questo, la palestra mi sta regalando una forma fisica del tutto nuova ed uno stato di salute assolutamente migliore perciò continuerò a frequentarla seppure cercando di mimetizzarmi tra la folla come un geko su una parete, cercando di indossare qualcosa di più carino della vecchia maglietta dell'Hard Rock Caffè. A questo proposito, guardate cosa ho scovato mentre curiosavo sullo store on line di Stella... Non male vero?

2 comments:

  1. Mi piace moltissimo!!! bacio

    http://www.lefamilledelamode.com/2013/10/october-in-puglia-last-day.html

    ReplyDelete
  2. Io direi che in palestra c'è bisogno di comodità e di sentirsi a proprio agio, quindi fai benissimo! Carina questa scoperta ;)


    New post on lowbudget-lowcost Fashion Blog

    ReplyDelete

Thanks for your lovely comments!♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...